Mahai Sektoriala 2020/04/23
BILERAREN LABURPENA:
Foru Agindua, Hezkuntzako kontseilariarena, COVID-19k eragindako osasun-krisiaren ondorioz irakasle lanpostuetan aldi baterako kontratatzeko izangaien zerrendak kudeatzeari buruzko neurriak hartzen dituena, 2020/2021 ikasturtearen antolaketa egokia bermatzeko:
- 1060 pertsona berri sartuko dira aurkeztu diren izangaiekin osatuko den zerrenda iragankorrean. Barematu egingo dira, inskripzioan aurkeztutako merezimenduen arabera, eta zerrenda hau 2021ean LEPetik zerrendak ateratzen diren arte egongo da indarrean.
- Zerrenda espezifikoak LEPen zerrenda horien atzetik joango dira, eskatutako titulazioaren batez besteko notaren arabera.
- 2019-2020 ikasturtean lan egin duten, baina zerrenda orokorrean eta LEP iragankorrean egoteko baldintzak betetzen ez dituzten pertsonak azkenean geratuko dira eta ez dira LEEen sartuko.
- Datozen egunetan hasiko dira Bigarren Hezkuntzako eta Lanbide Heziketako oposizio-prozesuarekin jarraituko duten tramiteekin: onartuen zerrenda, behin-behineko baremoa, alegazioak, behin betiko baremoa eta onartuen behin betiko zerrenda. Prest egongo dira ekainerako.
- Norbait bai LEPen zerrendan bai espezialitate bererako zerrenda espezifikoan badago, ez-disponible gisa jarriko da espezialitate espezifikoan, lehenengoa desagertu arte.
Beste batzuk:
- Ikasturte honetan martxan dauden proiektu eta programa espezifikoak automatikoki luzatuko dira. Bertan behera geratu da aurtengo deialdia.
ELAren ALEGAZIOK:
1.- I. artikuluko 1. puntua:
- Berriro eskatzen dugu lan-eskaintza publikoa prestatzeko kontratuari uko egiteagatik zerrendetatik kanporatutako irakasleak, baimenik ematen ez zaielako, zerrenda orokorrera itzul daitezela, zeukaten postura.
2.- I. artikuluko 3. puntua:
- Hautaketa-prozedurarako eskabideak aurkezteko epean ingeleseko, frantseseko edo alemaneko hizkuntza-titulazioren bat aurkeztu duten izangaiak ez dira inoiz automatikoki eta nahitaez profil espezifikoekin identifikatu behar. Hau egiten bada, gauza bera egin beharko litzateke hautagaiek beste zerrenda batzuetarako ematen eta gaitzen dituzten titulazioekin, hau da, zerrenda guztietarako zerrenda integratu bat, ez soilik atzerriko hizkuntzan ikasteko programetarako.
ESKAERAK ETA GALDERAK:
1.- Irakasleen ordezkapenak:
- Berriro eskatzen diogu Hezkuntza Departamentuari lehenbailehen has dadila ordezkapenak normaltasunez egiten, eta horretarako behar diren baliabideak bidera ditzala. Guztiz onartezina iruditzen zaigu ordezkapenak normaltasunez ez betetzea, ordezkapen-beharrak gero eta larriagoak direnean. Ikasleen hezkuntzarako eskubidea urratzen du, etxetik lan egiten duten irakasleei kalte handia egiten die ordezkatu ez diren ikaskideen zereginak beren gain hartu behar dituztelako, eta kalte handia egiten die behin-behineko langileei.
- Egungo ordezkapen-irizpideak helaraztea eskatzen dugu. Badakigu zenbait ikastetxetan zuzendaritza-taldeak Departamentuari jakinarazi diola ezinbestekoa dela ordezkapena egitea, eta ez dela bete ordezkapena (Toki-ona BHI, Mendillorri BHI, Zizur BHI, IES Marqués de Villena, Julio Caro Baroja BHI...).
2.- Gertatzen ari diren desberdintasunak zuzentzea (arrakala digitala eta familiarra):
- Arrakala digitala: urrutitik lan egin ezin duten sare publikoko 6.969 ikasleen arrakala digitala zuzentzeko Hezkuntza Departamentuak aurreikusten dituen neurri zehatzei eta epeei buruzko informazioa eskatuko dugu berriro.
- Familia-arrakala: berriz ere eskatzen dugu jakitea zenbat ikaslek ez duten familiaren laguntzarik urrutiko prestakuntza behar bezala jarraitzeko, eta zer neurri ezartzen ari diren familia-arrakala hori zuzentzeko. Funtsezkoa da berehala baliabideak jartzea ikasle horiei arreta emateko (irakaskuntza-kontratazio berriak...).
- Arrakala digitalaren/familiarraren zerrenda, zentroko: ikastetxe bakoitzean detektatutako kasuen guztizko kopurua jasotzen duen txosten bat eskatu dugu berriro, diagnostiko bat egin ahal izateko eta giza baliabide eta baliabide ekonomiko gehiago bideratu ahal izateko haietara, ikasturte honetarako eta hurrengo ikasturterako.
3.- Hurrengo ikasturterako, egiturazko neurriak ezartzea (ratioak jaistea, bikoizketak gehitzea, errefortzuak, laguntzak...), ikasleen eta irakasleen osasuna bermatzeko, eta egungo krisiak eragin dituen aldeak konpentsatzeko.
4.- Ikastetxeetan bidalitako azken jarraibideetan ez da jarraibiderik jasotzen Musika Kontserbatorioentzat, Arte eta Dantza Eskolentzat, Hizkuntza Eskola Ofizialentzat...
5.- Ikastetxeetako prestakuntza-orduekin zer gertatuko den jakin nahi dugu. Irakasleak irakaskuntza ez-presentzialeko aldi honetan egiten ari diren gehiegizko ahalegina konpentsatzeko egindakoak balira bezala hartzea proposatzen dugu.