ELAk ez du Itunpeko Irakaskuntzaren akordioa sinatuko, nahikoa ez delako

ELAren iritziz, onartutako akordioaren gabeziak nabarmenak dira:
1. Aurreko akordioarekiko ustezko hobekuntza, lehenik eta behin, ordezkapenei buruzkoa da, baina lehengo akordio horretan jada esaten zen irakaskuntza publikoan bezala egingo zirela. Horrela izan ez denez, orain gehiago zehaztu da zein egunetik eta zein egoeratan ordezkatuko den, eta gaineratu da soldatarik gabeko baimena eskatzen duena (oso pertsona gutxik egiten dute lan bizitza osoan) 7. egunetik ordezkatuko dela, edo 3. egunetik 3 eta 6 egun artean libratzeko bada, 3 kasutan. Nolanahi ere, sare publikoko ordezkapen-sistematik urrun jarraituko dugu.
2. Beste hobekuntza bat langileak prestakuntza publikora sartzeari dagokio, baina tutoretzarik behar ez duen guztietan, online edo erakunde mailakoa denean. Era berean, plaza-kopurua pixkanaka handitzera joko dela esaten da.
3. Beste neurri batzuek ez dute bermerik; izan ere, «Sustatu» hitzean oinarritzen dira, asmo onez baina eraginkortasun praktikorik gabe. Horrela, patronalak ikastetxeetako zuzendaritzen artean 57 urte izateagatik eskola-orduak murrizten dituenari ikasleen talde-arretarik ez jartzeko konpromisoa hartu du. Baina taldeka eta banaka jar daiteke, jakina. Hori oso urrun dago sindikatuek sare publikoan bezala izateko eskatzen dutenetik: ikastetxean lan pertsonaleko orduak.
4. 2016ko analogiako % 1eko berreskurapena aurrekontu-baliabideen mende egongo da (2022-2024) erreferentziako aldian. Horrenbestez, sailburuak 2023an ordaintzeko konpromisoa hartu zuen, baina orain ez dago argi.
5. Akordioak atzerapauso batzuk ere jasotzen ditu: larriena da 2020ko akordioaren VII. kapitulu osoa desagertu dela, birkokatzeari buruzkoa; baina, gainera, martxotik langileriak jasotzen duen 2022ko igoera berrestean, orain ordainketa eskuordetuan dauden irakasleei mugatzen die, ez guztiari; eta erretiro partzial aurreratuan dagoenak ez du gehiago kobratuko zuzendaritzako edo koordinazio didaktikoko osagarririk.