Mercedesek langileak kaleratzen jarraitzen du, nahiz eta mozkinen errekorrak eta inbertsio oparoak izan

Kaleratzeen protokoloa 2019ko otsailean jarri zen martxan lehen aldiz, hura sortzeko akordioa sinatu zenean. Orduan, hiru produkzioko kide kaleratu zituzten, salaketa faltsuetan oinarrituta. Pertsona horietako batek bakarrik lortu zuen epaile batek bere kaleratzea baliogabetzat jotzea eta berriro onartu zuten. Beste bi pertsonek enpresak proposatutako kalte-ordainari heldu zioten epaiketa baino lehen.
2021aren erdialdean, ITT saileko 4 pertsonari egokitu zitzaien: kaleratu egin zituzten eta azpikontratatutako enpresa bati laga zizkioten. Azkenik, Kaleratze Batzordearen jardunaren eta prozesu judizialaren hasieraren ondoren, enpresak lau pertsonak hartu behar izan zituen berriro.
Orain lankide baten txanda da, eta, kontrako aldi pertsonal bat igaro ondoren, lanera itzultzean modu guztiz bidegabe eta miserablean kaleratu dute, enpresak lanpostu hori desagertu dela alegatuz.
Zoritxarrez, enpresek formula ugari dituzte kaleratzeko, eta bide judizialak aukera ematen du, kaleratze baliogabearen epaia lortzea oso zaila baita; eta bidegabeko kaleratzeak, langileari arrazoia eman arren, beste gastu bat baino ez dakar bere kontuen balantzean, eta ez du berriz onartzera behartzen.
Azken kaleratze horren ondoren, kaleratzeen batzordea birritan jarri da harremanetan enpresarekin, baina elkarrizketarako bi zuzendaritzek ez dute erantzun, ezta duinik eman ere. Berriro ere, pertsonekiko enpatia eta sentsibilitate falta erabatekoa erakusten dute, argi utziz, haientzat, plantilla ekoizpen-material hutsa dela, eta inolako begirunerik gabe bazter dezaketela.
Asteak igaro ondoren lantegi barruan hainbat ekintza egiten: komunikatuen banaketa, kartelak, eranskailuak, eta enpresaren kanpoaldean pankartak jartzea. Batzordeak jendaurrean salatzen ditu lantokiko pertsonen eslogana saltzen duen enpresa baten jarduerak.