ELAk salatu du La Navalen egoera Eusko Jaurlaritzaren politika industrial faltaren ondorio zuzena dela

2020/11/16
ELAk gogorarazi du pribatizazioak eta kapital publikoaren galerak eragin zutela lan gehien egiten zen garaian Ezkerraldean 2.000 lanpostu baino gehiago sortzen zituen ontziola hartzekodunen konkurtsoan sartzea. Sindikatuak kontrol publikoa ez eskuratzea egotzi dio Eusko Jaurlaritzari. "Langabeziak jotako eskualde batean beharrezkoa zen Navalen bultzada publikoa. Gogora ekarri behar da industria-politika Eusko Jaurlaritzaren esku dagoela".

ELAk adierazi duenez, Naval ontziolak bizi duen egoera – Auzitegi Gorenak atzera bota berri du Sestaoko Navaleko langileen kaleratzeak baliogabetzat jotzea, CAT, ELA eta CCOOk jarritako kasazio-errekurtsoak ezetsi ostean – Eusko Jaurlaritzaren politika industrialaren faltaren ondorio zuzena da. "Azken urteotan, Arantza Tapiak zuzentzen duen Industria Sailak kapitala sartzea eta kontrol publikoa egitea boikoteatu du", adierazi du sindikatuak. Diru publikoaren injekzioa ontziolaren etorkizuna bermatzeko irtenbide eraginkorrena zela adierazi du. Gainera, gogorarazi du ekintza guztiz legezkoa zela, Europan ikusi den bezala, besteak beste. ELAk dioenez, sailburuak bazekien hori, nahiz eta jendaurrean kontrakoa esan.

"Arazoa da Eusko Jaurlaritzak ez dituela langileen interesak defendatuko dituen industria-politika errealik; horren ordez, propagandarako makina bihurtu da, eta patronalari eta herrialde honetako industria-enpresa handiei mesede egitea baino ez du helburu".

ELAk gogorarazi du sindikatua beti egon dela prest edozein interesdun edo inbertitzailerekin negoziatzeko. Izan ere, enplegu-erregulazioko espedientearen kontsulta-aldian batzordearekin batera planteatu zuten, baina konkurtso-administrazioak ez zuen onartu. "Gure lehentasuna ontziolarentzat proiektu industrial bat eta lanpostuak mantentzea izan da beti. Beste eragile batzuek, aurreko akziodunek eta Eusko Jaurlaritzak bereziki, La Naval ixtea eta 174 lanpostu suntsitzea zuten lehentasun. Zoritxarrez, lortu dute", salatu du.

Gogorarazi behar da irailaren 30ean amaitu zela merkataritza-arloko epaileak likidazioaren lehen fase honetan La Naval esleitzeko eskaintzak aurkezteko ezarritako epea. Zoritxarrez, ez da eskaintzarik egon, eta, beraz, ontziolak inbertitzaile berri batekin ontzigintzako jarduera industriala izateko aukerak murriztu egin dira.

Azaroaren 12an, Auzitegi Gorenak ezetsi egin zituen ELAk, CATek eta CCOOk kaleratzeen aurka aurkeztutako helegiteak, eta kaleratze horiek Eusko Jaurlaritzako lan agintaritzaren bermea izan zuten.

ELAk gogorarazi du Naval publikoa izan zela 2006an pribatizatu zen arte, SEPIren (PSOEren Madrilgo Gobernua) eta UGT eta CCOOen arteko akordio baten bidez. Horren ondorioz, gure herrialdean garrantzitsuak diren bi industria-enpresa gauzatu ziren: Ingeteam eta Astilleros Murueta. "Azken urteetako kudeaketaren okertze izugarria izan zen, bi euskal konpainia horien erantzukizuna. Inork ez die ezer leporatu nahi izan bi enpresa horiei. Eta azken ordura arte, abuztura eta irailera arte, Murueta ontziolaren instalazioak bere probetxurako erabiltzen aritu da", salatu du ELAk.