ELAk Mercedeseko Aldi baterako Erregulazio Espedientea errefusatu du

Enpresaren etorkizunerako itxaropenak eta ekoizpen mailak ez dira inola ere kezkagarriak. Etekin izugarriak dituen enpresa da, eta urtez urte milioi askoko dibidenduak banatzen ditu. Aldi baterako lan erregulazioa krisi egoera larrietarako aurreikusitako neurria da; gaurko egoerak ez du horretarako balio.
Iazko esperientziak neurri horren aurkako jarrera argia hartzeko balio digu. Langabeziako aste osoak aparteko orduak edo larunbatak aktibatzen ziren asteekin uztartzen ziren. Enpresaren datuen arabera, 2021aren hasieran planifikatutakoak baino 27.000 ibilgailu gehiago egin nahi dira, eta azkenean egin zirenak baino 31.000 gehiago, 495 pertsona alde batera utzita.
Aldi baterako lan erregulazioarekin, enpresak bere malgutasuna eta etekinak handitu nahi ditu, langileak eta prestazio publikoak truke txanpon gisa hartuta. Ez dugu elementurik pentsatzeko ERTE aplikazioa justua eta proportzionala izango denik. Neurri hori bateraezina da egutegian gehiegizko lanaldiak lantzearekin eta larunbatetan lan egitearekin. 2022an, egutegi arruntetik gorako 9 lanaldi egin dituzte langileek. Ez da normala arazoa konpontzeko planteatzen den irtenbide bakarra ERTE batera modu kroniko eta iraunkorrean jotzea, inolako industria-planik gabe eta alternatibak bilatu gabe.
Azkenik, ELAk uste du aipamen berezia behar duela UGT sindikatuaren jarrera harrigarriak, azkenean baztertu egin baitu ERTEaren sinadura, beraiek aldez aurretik onartu dituzten neurriekin, erabaki hori beste batzuekin partekatzea nahi dutelako argudio bakarrarekin. Zehazteke: UGTren sinadurarekin akordiorako eskatutako gehiengoa zegoen. Surrealista eta ez oso serioa iruditzen zaigu gertatutakoa.
ELAk lanean jarraituko du, alternatibak proposatuz eta enpresak bere langileengan gehiago pentsa dezan exijituz, eta gutxiago lan egiteaz eta egoera desatseginak ikusteaz nekatuta dagoen plantilla muturreraino estutzeko moduan.