EUROCOP
ELAko ordezkariek, EuroCOPeko kide den sindikatu fundatzaile gisa, Torremolinosen azaroaren 6an eta 7an egindako kongresuan parte hartu dute, eta 26 erakundek hartu dute parte

Aztertutako gaien laburpena:
1.- JONNE RINNE presidenteak udaberriko bileraren eta kongresuaren irekieraren akta onartzea. Bertan laburbiltzen da Europako Parlamentuko eta Batzordeko kide berriekin harremanetan jarraitzearen garrantzia, kontuan hartuta Ukrainiako gerraren eta gerraostearen ondorioak, klima-aldaketa eta horren ondoriozko migrazio-mugimenduak, delinkuentzia antolatuaren areagotzea eta Poliziaren aurkako indarkeria. Horrek guztiak, polizien lan-baldintza gero eta okerragoekin batera, langileen urritasun kezkagarria eragiten du, eta horrek eragina du herritarren segurtasunean Europa osoan, baita sentsazio hori ez zegoen herrialdeetan ere, hala nola Suedian, Norvegian edo Finlandian.
2.- LIVIA AVANZAK, ETFko lehendakari eta EGABeko lehendakariorde gisa, garraioaren eremua eta poliziarena lotzen dituzten elementu komunak azaldu ditu. Hainbat egoerak, hala nola gidatzeko ordu eta lanaldi jarraituen kopuruak eragindako nekeak, sektore horietan jasaten diren eraso eta laidoek, edo eremu publikoan handitzen doan austeritatearen ondorioek, bi sektoreetan eragiten dute.
3.- Bideo bidez bi mezu igortzen dira EUROCOPi eta "Babesten gaituztenak babestea" kanpainari babesa emanez. Kanpaina hori Europako kargudun berriei, LIBE batzordeko kideei, Javier Zarzalejosi eta Verena Mertensi aurkeztu zitzaien.
4.- WORKSHOP. Sei lantaldetan bilduta, eztabaidatu genuen zer ekintza sindikal egin daitezkeen poliziaren esparruan, greba-eskubidea egikaritzeko aukerarik izan ezean; izan ere, Europako gutxieneko herrialde batek baino ez du eskubide hori aitortuta eta murriztapenak ditu.
5.- ALAIN PARMENTIERek parte hartu du, eta LGTBIQ pertsonen existentzia polizietan bistaratzeko eta normalizatzeko egiten duten lana zein den azaldu du.
6.- Erretiratutako polizia eskoziarreko kide batek ibilgailu elektrikoek duten arriskuari buruz egindako lana azaldu da. Aurkeztutako bideoek erakusten dutenez, istripuren bat gertatuz gero, ibilgailu horiek leherketa-motorrek baino arrisku oso desberdinak dituzte. Baterietako suteak eta oso toxikoak diren ke-igorpenak, edo elektrokuzioa, besteak beste, arrisku horiek dira, eta horien berri gutxi edo batere ez digute eman. Fabrikatzaileek ere arrisku horiek minimizatzen saiatzen dira, eta istripua izan duen ibilgailutik 100 metrora urruntzea gomendatzen dute. Kasu horietan nola joka daitekeen aztertzea premiazkoa da.
7.- DAN WOLFFek, EUROTRANeko arduradunak, Europako Parlamentuko eta Kontseiluko kide berriekin (Von Der Leyen, DG HOMEko J. Siegl, etab.) izandako kontaktuen eta horien emaitzen berri eman du.
8.- Lehendakariak kongresua ixtea.