Auto elektrikoa, etorkizuna norentzat?

2023/06/19
Antolin enpresako ELAko ordezkariak
Gaur egun Nafarroako Volkswagen enpresaren honitzaileak diren enpresa batzuk ez dituzte auto elektriko berriaren piezak egingo, Nafarroatik kanpo dauden lantegiei esleitu dizkietelako, eta horrek lanpostu suntsiketa ekarriko du.

Automozioaren sektorean lan egiten dugun langileok urte asko daramatzagu ikusten sektorearen bilakaerak eragina izan duela gure lanean, bai ekoizpen prozesuen automatizazioagatik, robotizazioagatik eta digitalizazioagatik, bai ibilgailua osatzen duten piezen enkanteak egiteko moduagatik.

Bilakaera teknologikoa alde batera utzita, urte asko daramatzagu piezen enkante jarraitua egiteko ohitura izaten, Poloaren ereduak berritu diren bakoitzean. Eredu aldaketen ondorioz, askotan, plantillak enpresa batetik bestera aldatzen ziren, eta zenbaitetan, enpresak itxi ere egin izan dira (Sysmo, Dura, HBPO), edo beste enpresa batzuk sortu, eta horrek, kasu askotan, lan baldintzak okertzea dakar.

Une honetan, bi alderdi horiek bateratzen dituen aldaketa batean gaude: alde batetik, mugikortasunaren paradigmaren aldaketak (Europako U7 araudia) bultzatutako produkzio prozesuen bilakaera, errekuntza fosiletik ingurumenarekiko begirune gehiago duten ereduetara igarotzen dena, batez ere elektrikora, eta, bestetik, enpresentzat une erabakigarria eredu horiek eslei dakizkien, bai eta hornitzaileentzat ere, eredu elektriko horiek osatuko dituzten piezetatik kanpo ez geratzeagatik.

Ildo horretan, Nafarroako Volkswageneko Batzordeak dei egin die Volkswageneko Zuzendaritzari eta Nafarroako Gobernuari, beharrezko neurriak har ditzaten Nafarroan ekoizpen bolumen nahikoa duten ereduak egiteko Volkswageneko enplegu propioari eta hornitzaileen enpleguari eusteko edo, are gehiago, handitzeko.

Nafarroako Gobernuko Presidenteak hornitzaileei buruz adierazi zuenez, "oso ondo lan egiten dute, kalitatez eta produktibitate adierazle onekin", eta, gainera, "egin behar dituzten eraldaketa horietarako inbertsiorako laguntzak" izango dituzte.

Nafarroako Automozio Klusterraren Elkarteak, 2018ko azken txostenean, 11.500 pertsona baino gehiago zenbatu ditu sektorean lanean, nekazaritzako elikagaien sektoreak bakarrik gainditu du, eta argi utzi du haien pisua eta, batez ere, hornitzaileetan ezarritako enplegu bolumen handia.

Puntu horretan, Antolingo Enpresa Batzordeak, plantillaren ordezkari gisa, eredu elektrikorako trantsizio horrek alde batera utz gaitzakeela ikusten du, eta une honetan, 22 urtez Nafarroako Volkswagenen hornitzaile izan ondoren, zalantzan dagoela plantaren jarraipena.

Gaur egun jakinarazi digutenez, etorkizuneko modelo elektrikoetarako egiten ditugun piezak ez ditugu berritu, eta horrek heriotza gozoa dakar, gaur egun Nafarroako Volkswagenen egiten diren autoak pixkanaka desagertzen ari baitira.

Gaur egun Nafarroako Antolinetik egiten ditugun produktu horiek Nafarroatik kanpo dauden lantegiei esleitu zaizkie, eta horrek Nafarroako Volkswagenen hornitzaileetan daukagun egungo enplegu bolumena suntsitzea dakar, baita horrek dakarren logistikagatik karbono aztarna handitzen jarraitzea ere.

Antolínen plantilla 137 pertsonak osatzen dute, eta horietatik 70 emakumeak dira, industriaren eta automobilgintzaren sektoreko batez bestekoaren oso gainetik dagoena. Batez beste 44 eta 49 urte bitarteko langileak dira, eta 10 urtetik gorako antzinatasuna dute.

Enpresa Batzordean denbora daramagu egoera hori iraultzeko eta automobilgintzaren sektorearen etorkizunak inor kanpoan ez uztea eta Antolinek eta gure egoera berean dauden beste lantegi batzuek eredu elektriko berriekin bat egitea modu errealean bermatzeko behar diren laguntzak bilatzen.