ELAk Eusko Jaurlaritzari helarazi dizkio Etxez Etxeko Zerbitzuko langileen aldarrikapenak Koronabirusaren krisiaren aurrean

2020/03/25
ELAk gogorarazi duenez, Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzua funtsezkoa zerbitzua da gizartearentzat, beraz, erabiltzaileek artatuak izateko eskubidea eta beharra daukate. Momentu honetan, ordea, Koronabirusagatik kutsatzeko arriskuan diren langileen eskubidearekin talka egiten du horrek. Hori dela eta, erabiltzaileei arreta ona eta segurua bermatzeko zein langileen osasuna ziurtatzeko neurriak proposatu ditu ELAk, besteak beste, honako hauek: testa premiaz egitea laguntzaile guztiei eta artatutako pertsona guztiei; erabiltzaileen eta langileen osasuna zaintzeko beharrezkoak den ekipamendua ematea; eta Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzuaren plantillak indartzea.

ELAk Eusko Jaurlaritzari igorri dizkio Etxez Etxeko Laguntza zerbitzuko langileen aldarrikapenak Koronabirusaren krisiaren aurre egiteko.

  • Testa premiaz egitea etxez etxeko laguntza-laguntzaile guztiei eta artatutako pertsona guztiei. Testa egin ezean, C protokoloa aplikatzea eskatuko du ELAk (kobid-19 positibo egiaztatua duen erabiltzailea).
  • Erabiltzaile bakoitzaren egoerari buruzko informazioa berehala eguneratzea. Langile bakoitzak etxera sartu aurretik jakin behar du zein egoeratan jardungo duen.
  • Erabiltzaileen eta langileen osasuna zaintzeko beharrezkoak diren norbera babesteko ekipamenduen berehalako hornidura (maskarak, eskularruak, mantalak, betaurrekoak), bai eta horiek berehala berrezartzea ere, beharrezkoa denean (enpresek stock bat izan beharko lukete).
  • Etxeetan erabiltzeko garbiketa-produktu espezifikoak hornitzea.
  • Koronabirusean positibo eman duten erabiltzaileen etxeetan desinfekzio-neurri bereziak hartzea, hurrengo zerbitzua eman aurretik.
  • Jarduketa-protokolo espezifikoa, erabiltzaile guztiak egiaztatutako Koronabirus positiboko pertsona gisa jasotzen dituena, eta langileak balizko transmisore gisa, enpresek nahitaez bete beharrekoa, dagokion erakundeak gainbegiratua. Eta betetzen ez bada, sistema publikotik irtetea dakarrena eta ekonomikoki zigortua izango dena.
  • Prebentzio-protokoloa betetzeari buruzko prestakuntza espezifikoa ematea langileei. Une honetan hori ez da egiten ari.
  • Zerbitzuen intentsitatea (orduak) handitzea erabiltzaile bakoitzarentzat, emakumezko langileek protokoloa zehatz-mehatz bete ahal izateko (gauzak lasaiago egin behar baitira eta zerbitzu-orduak oso zuzen doaz).
  • Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzuaren plantillak indartzea; izan ere, prebentzio-neurri espezifikoak hartuz, etxe bakoitzean egonaldia luzatu egin beharko da, berme onenak lortu ahal izateko, eta kasu bakoitzean bi langilek zerbitzua ematea komeni den baloratu beharko da (erabiltzailearen profila mendekoa denean).
  • Enpresen eta udaletako gizarte-zerbitzuen arteko koordinazioa hobetzea, kasu bakoitzean eman beharreko zerbitzuak baloratzeko eta zehazteko legitimazioa duten profesionalak udaletako gizarte-langileak izanik.
  • Ikuskapen-kontrolak berehala aktibatzea, ezarritako protokoloak betetzen direla zaintzeko.

Koronabirusaren krisiak eztanda egin zuenetik, ELAko ordezkariek behin eta berriz eskatu diete enpresei protokoloak betetzea, Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzua behar bezala eman ahal izateko eta erabiltzaileen osasuna zaintzeko.

Horregatik, ELAk premiazko bilera eskatu zuen martxoaren 17rako; alde batetik, EUDELi, zerbitzuaren titular diren euskal toki-erakundeen ordezkari gisa; eta, bestetik, Eusko Jaurlaritzako Lan Zuzendaritzari bere ardura baita langileen baldintzak zaintzea.